Müşterini satın aldığı hizmet veya ürün için satın almadan önceki beklentileri ile satın aldıktan sonra yaşadığı deneyim arasındaki fark olarak tanımlanabilen Müşteri Memnuniyeti artan rekabet ortamında şirketler için hayati bir veri haline geldi.
Günümüzde, müşterilerin şirketlerle (markalarla), satın alma kararları vermesinden çok önce başlayıp, ürün kullanımı sonrasında da devam eden uzun bir yolculuğu var. Bu uzun yolculuğa müşteri yolculuğu (customer journey) diyoruz.
Müşteri memnuniyet ölçümlemeleri aslında işte bu uzun yolculuğun herhangi bir noktasına odaklanarak şirketlerin kendilerini geliştirmesi için önemli fırsatlar sunarlar.
Müşteri Memnuniyeti ölçümlerinde farklı metodlar kullanılabilir. Bu metodlar firmalara, sektörlere, müşteri tiplerine göre farklılık gösterebilir. Burada kiritk olan konu bu ölçümleme sonucunda neye ulaşmak istediğimizdir.
Metrics Eğitim ve Danışmanlık olarak firmanıza uygun müşteri kitlesine doğru ve etkili soruları bularak, müşterilerinizin memnuniyet skorunu belirliyoruz. Yapılan bu ölçümleri, verilen hizmetleri müşteri beklentilerine uygun iyileşme aksiyonlarına döndürerek nihai hedef olan müşteri kazanımı, satış ve/veya gelir artışı gibi esas faaliyetlerinize katkı sağlamayı hedefliyoruz.