Türk Dil Kurumu’na göre süreç; “aralarında birlik olan veya belli bir düzen içinde tekrarlanan, ilerleyen, gelişen olay veya hareketler dizisi” anlamına gelmektedir.
Kurumsal şirketlerde sıklıkla karşımıza çıkan Süreç Yönetimi, Süreç İyileştirme, Süreçlerle Yönetim kavramları aslında yapılan işleri doğru bir şekilde tanımlamayı, perfromansını ölçmeyi ve şirket hedefleri doğrultusunda iyileşme alanlarının belirlenmesini hedefler.
Kurumsallaşmamış, süreçlerini, görev ve sorumluluk alanlarını belirlememiş özellikle yeni kurulan, hızlı büyüyen şirketlerde ve aile şirketlerinde sıklıkla ortada kalan işler, iş dağılımlarında ve performans ölçümlerinde dengesizlik, verimsizlik gibi problemler gözlenir. Bu problemlerin sonuçları da maalesef çok ağır olabilmektedir.
Kurumsallaşmak çoğu zaman hantallaşma olarak görülse de, süreçlerini oturtamamış, görev ve sorumluluk dağılımını belirleyememiş, çalışan ve şirket performansını doğru bir şekilde değerlendirememiş şirketlerin yaşadığı kayıpların yanında daha çok tercih edilmesi gereken bir yönetim şeklidir. Gelişen farklı durumlara göre esneyebilen, bu esnekliği süreçlerine yedirebilen şirketler herhalde en doğru çözümü bulmuş olan şirketlerdir.
Süreç yönetimini kısa bir diyagramda aşağıdaki şekilde özetleyebiliriz.
Tanımlayamadığınız herhangi bir şeyin iyi/başarılı olup olmadığını ölçemezsiniz.
Seviyesini ölçemediğiniz herhangi bir şeyi ise iyileştirmeniz mümkün değildir.
İşte bu yüzden şirketler için yapılan işleri net bir şekilde tanımlama ve doğru bir şekilde performansını ölçebilemek kritik derecede önemlidir.